11 wspaniałych napojów alkalizujących organizm

Regulacja pH organizmu jest bardzo ważna. Po pierwsze, wiele zaburzeń zdrowotnych jest w stanie ujawnić się tylko wtedy, gdy środowisko organizmu jest kwaśne.

Jeśli spożywasz zbyt wiele kwaśnych pokarmów, Twój organizm musi włożyć dodatkowy wysiłek, aby utrzymać bardzo wąskie wartości pH krwi (lekko zasadowe, od 7,35 do 7,45 pH). Niepowodzenie w tym zakresie może skutkować stanem zapalnym, który prowadzi do innych problemów zdrowotnych.

Podczas gdy Twoje ciało ma pewne wyrafinowane mechanizmy, aby utrzymać idealne alkaliczne wartości pH krwi, możesz pomóc mu ogromnie, jeśli nauczysz się, jak dostroić pH swojego ciała za pomocą wskazówek podanych w tym poście.

Wszystkie różne systemy organizmu są dotknięte przez to, co umieścić w (jedzenie, picie i suplementy) i umieścić na zewnątrz (oddychanie, ćwiczenia). I możesz nauczyć się, jak modulować zarówno wejście, jak i wyjście na swoją korzyść.

Ale najpierw zobaczmy, jak działa pH.

Co to jest pH (i jak to działa)?

Wszystko wokół ciebie jest albo kwaśne, albo zasadowe, a granica między tymi dwoma jest neutralna. Jest to bardzo prosta skala. Wynosi ona od 1 do 14.

Wartość pH od 1 do 7 jest uważana za kwaśną.

Odczyn pH od 7 do 14 jest zasadowy.

Wartość pH wynosząca dokładnie 7,0 jest neutralna.

Jak już wspomnieliśmy, idealne pH krwi jest lekko zasadowe, od 7,35 do 7,45. Ale sprawa nie jest taka prosta. Różne narządy i układy mają różne wartości pH. Nasze ciało posiada organy, które muszą być kwaśne, aby prawidłowo funkcjonować; pomyśl o żołądku z jego kwasem żołądkowym (pH soku żołądkowego jest bardzo kwaśne, od 1,5 do 3,5).

Uwaga: Można tylko powiedzieć, że w rzeczywistości nasze ciało ma bardzo dobrze rozwinięte mechanizmy, aby utrzymać pH krwi w tym wąskim zakresie. Jeśli wartość ta znalazłaby się poza tym normalnym zakresem, cały nasz organizm przestałby działać prawidłowo. Te mechanizmy ochronne są praktycznie niemożliwe do naruszenia z zewnątrz, na przykład przez niewłaściwe odżywianie. W przeciwnym razie wszyscy bylibyśmy w tarapatach. Ale to wszystko nie oznacza, że nie powinniśmy pomóc naszemu organizmowi, aby wykonywał tę pracę bardziej efektywnie. A możemy to zrobić jedząc więcej alkalicznej żywności i pijąc więcej alkalicznych napojów.

pH żywności

Jeśli chcesz przejść do idealnej diety, powinieneś spożywać nie więcej niż 20 procent kwaśnych pokarmów. Do kwaśnych pokarmów zaliczamy mięso, ryby, produkty mleczne, chleb, większość ziaren, cukry, ciasta, colę, większość orzechów i kawę. Większość pokarmów powinna pochodzić z grupy alkalicznej, do której zaliczamy większość warzyw (takich jak seler, ogórek, koper włoski, pasternak, pory, sałata rzymska i ciemne zieleniny liściaste), owoce (takie jak awokado), zielone smoothie, soki z trawy, kiełki, grzyby i herbaty ziołowe.

W ten sposób Twoje ciało będzie naturalnie alkalizowane. Ale jeśli potrzebujesz dodatkowego alkalicznego impulsu, oto kilka wskazówek, jak alkalizować swoje ciało:

Napoje alkaliczne

Woda alkaliczna

Czysta woda jest idealnie neutralną substancją o pH 7. Woda alkaliczna ma wyższe pH, pomiędzy 8 a 9. Zasadowość jest spowodowana zwiększoną zawartością minerałów. Jeśli masz problemy z żołądkiem, dobrym pomysłem może być rozpoczęcie picia wody alkalicznej.

Podczas gdy istnieją wody, które są alkaliczne poprzez oczyszczanie i dodawanie dodatkowych minerałów, zalecamy kupowanie naturalnej wody artezyjskiej, na przykład tej butelkowanej na wyspach Fidżi. Ich zasadowość może nie jest tak wysoka, ale może zbliżyć się do 8, co jest więcej niż wystarczające i możesz być pewien, że otrzymujesz wodę taką, jaką Matka Natura chciała, aby była.

Soki z zielonych warzyw liściastych

Zielone warzywa liściaste są naturalnie alkaliczne. Nie ma lepszego sposobu, aby uczynić swoje ciało alkaliczne, ale jeść dużo z nich. Kiełki to kolejna świetna opcja. Jeśli nie masz jeszcze sokowirówki, kup ją, a będziesz mógł przygotowywać wspaniałe, zdrowe i alkalizujące zielone soki. Możesz też użyć blendera i przygotować zielone smoothie.

Soda oczyszczona w wodzie

Ten jeden jest bardzo popularna opcja wśród ludzi z refluksem kwasu i podobne warunki, lub jeśli po prostu chcą mieć zdrowy układ trawienny. I to jest dość przyjazny dla budżetu. I to jest proste, wystarczy wymieszać jedną łyżeczkę sody oczyszczonej w czystej wodzie.

Jeśli masz zamiar zastosować tę metodę, upewnij się, że soda oczyszczona jest certyfikowana, naturalna, organiczna i wolna od aluminium, a także wolna od innych konserwantów i dodatków. Możesz również dodać ją do swoich zielonych napojów i smoothie.

Warto wspomnieć, że niektórzy ludzie mają problemy ze smakiem tego napoju, więc może on nie być dla wszystkich.

Sok z cytryny i woda cytrynowa

Pomimo faktu, że sok z cytryny jest kwaśny sam w sobie (co jest łatwe do doświadczenia, gdy włożysz go do ust), po spożyciu staje się wysoce zasadowy.

Możesz użyć świeżo wyciśniętego soku z cytryny lub wody cytrynowej. Oba te zdrowe napoje mogą sprawić, że pH Twojej krwi będzie bardziej zasadowe.

Zielone napoje z mikroalg

Mikroalgi takie jak spirulina i chlorella zawierają duże ilości chlorofilu, co sprawia, że są bardzo alkalizujące. Możesz również przygotować sok z trawy pszenicznej lub dodać kiełkujące ziarna do swoich ulubionych smoothie.

Woda kokosowa

Woda kokosowa jest niezwykle alkalizująca i nawadniająca, a ponadto ma wiele innych korzyści zdrowotnych. W rzeczywistości, wszystkie części kokosa są pełne korzyści. Możesz dodać olej kokosowy do swoich koktajli i soków lub od razu zjeść mięso kokosowe. Wśród innych pożytecznych rzeczy, kokosy mogą być doskonałym źródłem energii, wspomagają układ odpornościowy, poprawiają trawienie i pomagają w przyswajaniu pokarmów.

Sok Aloe Vera

Innym bardzo alkalizującym sokiem jest sok z aloesu. Możesz kupić ten sok w handlu, ale zawsze dobrym pomysłem jest przygotowanie własnego soku w domu. Wystarczy zebrać miąższ i wymieszać go z wodą. Więcej pomysłów na przygotowanie własnego soku znajdziesz w tym poście.

Twój świeżo przygotowany napój może być kojący, chłodzący i odświeżający. Nie tylko jest alkalizujący, ale także dostarcza wielu witamin, enzymów i minerałów. Jeśli masz zamiar kupić sok z aloesu, upewnij się, że napój jest wolny od karagenu.

Kryształowa sól himalajska Sole

Sole jest całkowicie nasyconym roztworem soli w wodzie. Kiedy woda nie jest w stanie rozpuścić więcej soli, jest to moment, w którym osiągnąłeś granicę nasycenia. Aby uzyskać szczegółową instrukcję, jak zrobić własne Himalayan sprawdzić ten film.

Do jej przygotowania wystarczy jedna łyżeczka soli himalajskiej. Sól himalajska jest eliksirem energetycznym bogatym w różne minerały śladowe niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dodatkowa korzyść pochodzi z amorficznej krzemionki. Jedyną wadą jest wysoka ilość sodu, więc należy zachować ostrożność podczas korzystania z tego napoju alkalizującego. RDA sodu wynosi 2,5 grama, podczas gdy jedna łyżeczka soli himalajskiej może mieć do pół grama sodu.

Dodaj wodorosty do swojego smoothie

Dodaj trochę wodorostów. Ja często używam alg hijiki.

Wodorosty są uważane za najbogatsze roślinne źródło pożywienia na naszej planecie pod względem minerałów (jod!), pierwiastków śladowych i fitoskładników. Może pomóc Ci zrównoważyć i odżywić cały układ hormonalny. Wodorosty mogą być również świetnym sposobem na alkalizację organizmu, przy jednoczesnym spożyciu żywności o ekstremalnej biodostępności. Wystarczy dodać kilka łyżek wodorostów do zielonego smoothie i gotowe.

Sok z imbiru

Imbir należy do grupy pokarmów alkalicznych (po strawieniu). Surowy sok z imbiru jest lekko kwaśny, o wartości pH od 5,6 do 6,0. Należy pamiętać, że rzeczywisty stopień alkaliczności zależy od wielu zmiennych, takich jak metoda przetwarzania, gleba i warunki uprawy. Kup więc trochę świeżego, organicznego korzenia imbiru i przygotuj swój własny, tłoczony na zimno sok imbirowy. Możesz też kupić komercyjny sok z imbiru jako kolejną świetną opcję, aby uczynić swój organizm bardziej alkalicznym.

Alkaliczne herbaty ziołowe

Niektóre herbaty są szczególnie bogate w minerały alkaliczne, w tym wapń, cynk, mangan i magnez. Oto kilka przykładów:

Herbata z krzewu czerwonokrzewu - bardzo alkaliczna

Herbata z mięty pieprzowej - doskonała na trawienie, smaczna i zasadowa

Herbata imbirowa - świetna herbata antystresowa na trawienie i nudności

Herbata rozmarynowa - pełna mocy przeciwutleniaczy.

Inne działania alkalizujące

Jeśli chcesz, możesz wyjść poza sokowanie. Oto kilka dodatkowych wskazówek, jak to zrobić.

Oddychanie

Tak, oddychanie. Głębokie oddychanie może być bardzo alkalizujące. W rzeczywistości, jeśli możesz nauczyć się oddychać we właściwy sposób, może to być zdecydowanie najlepsza metoda alkalizowania organizmu. Jestem zaskoczony, że prawie nikt nawet nie wspomina o oddychaniu, kiedy o tym mówimy. Jest to tak fundamentalne, a mechanizm jest prosty. CO2 w twojej krwi czyni ją kwaśną, podczas gdy tlen alkalizuje. Kiedy oddychasz głęboko, pomagasz wyeliminować więcej CO2 z krwi, jednocześnie wprowadzając więcej tlenu. Efektem końcowym jest bardziej alkaliczna krew.

Medytacja i joga

Medytacja i inne zajęcia redukujące stres, takie jak joga, thai chi, chi gong, itp. są świetnymi metodami alkalizującymi. Dlaczego one działają, ponieważ pomagają twojemu ciału zredukować stres. W stanie stresu ciało ludzkie nie jest w stanie pozbyć się toksycznych kwasów bardzo skutecznie. Wszystko, co pomaga Ci znaleźć ulgę od stresu promuje alkaliczność Twojego ciała.

Skutki uboczne

Należy być ostrożnym z Himalayan Crystal Salt Sole, ponieważ zbyt duża ilość soli może być szkodliwa (to samo dotyczy zbyt małej ilości soli). Podobnie jest z sodą oczyszczoną. Należy uważać na sodę oczyszczoną, ponieważ zbyt duża jej ilość może powodować niewystarczającą ilość kwasu żołądkowego do trawienia, wysokie ciśnienie krwi i obrzęki (z powodu nadmiaru sodu), a także inne problemy zdrowotne.

Podsumowanie

Możesz wybrać jedną z powyższych metod alkalizacji swojego organizmu. Naszą ulubioną metodą jest stosowanie mikroalg, takich jak chlorella, oraz wodorostów, takich jak kelp, ze względu na ich naturalnie występujące biodostępne składniki odżywcze i minerały. Mieszamy je w naszych zielonych sokach i smoothies.

Oczywiście, nic nie zastąpi ani nie naprawi szkód wyrządzonych przez niezdrową, zbyt kwaśną dietę. Dlatego właśnie powinieneś zrównoważyć spożycie pokarmów zasadowych i kwasowych tak, aby Twoja krew nie miała problemu z utrzymaniem się w optymalnym zakresie około 7,35-7,45 pH.